:: Op 13 juni 1957 geboren in Sint-Amandsberg
:: Woont in Mariakerke
:: Sinds 1978 bezieler van het Gents liberalisme
:: Gebeten door Gent, verliefd op zijn stad
:: Sinds 1985 Gemeenteraadslid
:: Tussen 1989 en 2009 (eerste) schepen
:: Tussen 2009 en 2014 Vlaams Volksvertegenwoordiger
:: Tussen 2014 en 2016 Kabinetschef van de
    Vice-minister-president Vlaamse regering
:: Sinds 2013 voorzitter Raad van Bestuur Ugent
:: Levensmotto: Geen angst maar passie

Nieuws

Sas van Rouveroij begrijpt De Lijn niet

Vlaams parlements- en gemeenteraadslid Sas van Rouveroij (Open Vld) begrijpt niet dat De Lijn nog geen studie heeft gemaakt over het openbaar vervoer rond de Ghelamco Arena en het zuiden van Gent. De Lijn spreekt dat tegen.

Hilde Crevits (CD&V), Vlaams minister voor Mobiliteit, antwoordde op zijn vraag dat De Lijn een studie begint om het openbaar vervoer in het zuiden van Gent te herbekijken en rekening zal houden met geplande ontwikkelingen. Het doortrekken van de tramlijn is een van de opties. De resultaten moeten in 2014 bekend zijn.

Sas van Rouveroij: ‘Dat is onbegrijpelijk. De Duitse stad Freiburg begint, voor er een site wordt ontwikkeld, al tramsporen te leggen. De Ghelamco Arena werd deze zomer al in gebruik genomen, maar de infrastructuurwerken zijn nog bezig. De doortrekking van de R4 tussen Zwijnaarde en het Scheldekanaal, de brug over de Ringvaart en de rotondes op de Ottergemsesteenweg en aan de afrit UZ moeten klaar zijn tegen 28 februari 2014. De doortrekking van de R4 tussen het Scheldekanaal en Merelbeke moet afgewerkt zijn tegen eind oktober 2014.’ Hij stipt aan dat naast het stadion nog 40.000 vierkante meter kantooroppervlakte en commerciële ontwikkelingen komen. Het ontbreken van een redelijk uitzicht op goed openbaar vervoer ontmoedigt bedrijven die vooral mikken op werknemers en klanten die het openbaar vervoer willen gebruiken.

‘We hebben het openbaar vervoer naar de Ghelamco Arena wel bestudeerd’, zegt Jef Schoenmaekers van De Lijn. ‘Een tramlijn is niet rendabel bij gebrek aan voldoende potentieel. Met bussen kunnen we, rekening houdend met de beperkte middelen, veel gerichter werken. Tot tevredenheid van AA Gent. We bekijken nu de volgende ontwikkelingen, zoals het bedrijventerrein ‘t Eilandje.‘ (Het Nieuwsblad)



Terug naar overzicht